Thuiswerkregeling


Stel een thuiswerkregeling op als je het voor bepaalde functies of functiegroepen mogelijk wilt maken om thuis te werken. Hierin neem je aandachtspunten rondom het thuiswerken op, maar ook bijvoorbeeld informatie over de wijze van controle.


Denk hierbij aan:

  • In welke functies of functiegroepen werknemers – gelet op de aard van de functie – mogen thuiswerken.

  • Het aantal dagen dat een werknemer thuis kan werken.

  • De bereikbaarheid van de werknemer en tijdstippen hiervoor.

  • Hoe de controle op de werkplek plaatsvindt.

  • Hoe de arbeidsomstandigheden goed blijven en hoe werkgever en werknemer hier mee om moeten gaan.


De thuiswerkregeling kan in het personeelshandboek opgenomen worden. Op basis van je instructierecht als werkgever is het niet per se noodzakelijk dat de werknemers instemmen met een dergelijke regeling. Op basis van de thuiswerkregeling kan met de individuele werknemer een thuiswerkovereenkomst worden afgesloten.


info.png
blog_icon.png
  • LinkedIn - White Circle

Rijnstraat 3, 2231 EG, Katwijk